Morda se komu zdi, da brošura v času digitalne dobe, ko vse informacije najdemo na spletu, ni več niti relevantna niti potrebna, vendar je to daleč od resnice. Profesionalno oblikovana brošura je lahko pomemben del prodajno usmerjene marketinške strategije in pridobivanja novih poslovnih priložnosti.
Zamislite si, da se udeležite podjetniškega sejma in spoznate nekaj vplivnih ljudi iz vaše niše. Med kratkim sestankom se seznanite s podjetjem, izdelki ali storitvami ter na hitro predstavite svojo dejavnost. Super. Kaj pa, ko je sestanka konec in se vsak po svoje pomeša med soudeležence in sklepa nova poznanstva?
Dobro oblikovana brošura, ki ste jo izročili v času kratke seznanitve, bo njega in druge ljudi, ki ste jih spoznali, spomnila na vaše podjetje, predstavila vašo dejavnost, prednosti in odlike, ki vas ločijo od konkurence.
Učinkovita brošura lahko izobražuje tiste, ki jo preberejo, poveča kredibilnost in dá avtoriteto podjetju, širi ciljno skupino in prepriča potrošnike k dejanjem. Oblikovanje kakovostne brošure je lahko precejšen izziv, ki pa ga z upoštevanjem nekaj osnovnih pravil lahko spremenimo v uspešno zgodbo.
Jasno definiran namen brošure
Dizajn je lahko učinkovit le, če vemo, kakšen je namen brošure. Ker gre za vizualno posredovanje informacij, moramo poznati namen in vsebino ter temu primerno izbrati slog oblikovanja.
Komu je brošura namenjena
Ker je brošura sredstvo komunikacije, moramo vedeti komu sporočamo. Poznati moramo torej ciljno skupino. Če vemo, komu je brošura namenjena, vemo, na kakšen način lahko pritegnemo njihovo pozornost. Določneje ko prepoznamo želje in potrebe ciljnih uporabnikov ter to implementiramo v dizajn, bolj učinkovita bo brošura.
Kreativen in unikaten dizajn
Kreativno oblikovana brošura lahko loči podjetje od konkurence in poskrbi, da si jo tisti, ki jo vzamejo v roke, zapomnijo (s tem pa seveda tudi podjetje ali blagovno znamko). S pomočjo kreativnosti torej krepimo tudi identiteto podjetja. Dandanes je biti unikaten nadvse pomembno.
Dizajn brošure naj bo izviren in unikaten, unikatnost pa hkrati tudi prepoznavna. Učinkovito oblikovana brošura bo izstopala tudi v množici brošur, ponujenih na stojalu v preddverju.
Omejena raba tipografije
Uporaba večjega števila različnih pisav se sicer lahko zdi zabavna in učinek dinamičen, vendar lahko ta raznolikost tudi odvrne potencialno stranko ali bralca od nadaljnjega prebiranja.
Če ima podjetje že izdelano celostno grafično podobo, je najbolje uporabiti tam določeno tipografijo, ki naj služi kot osnovni tip pisave, dodaten font (ali dva) pa se uporabita kvečjemu za popestritev dizajna.
Jasno sporočilo
Gre za brošuro, ne knjigo, zato se izognite pisanja spisov in nepreglednih seznamov dosežkov in kvalitet vašega podjetja, storitev ali izdelkov. Preveč informacij, strpanih v format brošure, lahko zmede bralce in zamegli bistvo.
Vsebina brošure naj bo osredotočena na tisto, kar pritegne pozornost ciljne skupine. Jedrnato izpostavite glavne poudarke, tako da lahko bralci zlahka sledijo napisanemu in razumejo sporočilo, ki jim ga želite posredovati.
Izogibajte se nepotrebni rabi zahtevnih izrazov
Izrazoslovje naj bo prilagojeno ciljni skupini. Več kompleksnih izrazov boste uporabili, manj kredibilna bo vsebina. Bralcev ni potrebno impresionirati z zapletenimi in težko razumljivimi izrazi. Na ta način boste bralcem tudi težje prenesli vaše glavno sporočilo. Uporaba vsem razumljivih izrazov je, pri pisanju vsebine, najprimernejša.
Bralcem prilagojen dizajn
Brošura je namenjena ciljnim skupinam bralcev - naj bo s tem v mislih tudi oblikovana. Osebni okus oblikovalca nikakor ne sme preglasiti ali zanemariti odzivov in pričakovanj ciljne skupine. Oblikovalec naj služi bralcem in poskuša zadovoljiti njihove potrebe s primerno oblikovano brošuro.
Poudarjen naslov brošure
Naslov brošure naj takoj in nedvoumno pove bralcem, za kaj gre oz. kaj lahko pričakujejo od vsebine. Če gre za promocijo ali reklamo, naj naslov sporoča o izdelku ali storitvi, ki se promovira in kakšna je uporabna vrednost za uporabnika.
Pogosta napaka podjetij je, da v naslov dodajo podatke o podjetju. Osnovne informacije o podjetju so seveda potrebne, vendar jih ni potrebno poudarjati v naslovu.
Poziv k akciji
Še tako dobro oblikovana brošura ne izpolnjuje svojega namena, če ne vsebuje neke vrste poziva k akciji. Ne zanašajte se na to, da bodo bralci kupili izdelek, naročili storitev ali vas obiskali le zato, ker jih je ganila lepa brošura. Stvari ne delujejo tako.
Še tako privlačna in izstopajoča brošura ne bo tudi učinkovita, če ne bo motivirala bralce, da vas kontaktirajo ali preizkusijo, kar ponujate.
Izbor primernih barv
Izbira barv za brošuro je lahko pravi mali izziv. Ljudje se na barve odzivamo različno; eni so alergični na določeno barvo, spet drugi vzamejo brošuro v roke prav zaradi barv.
Izhajati iz barv v že izdelani celostni grafični podobi je, tako kot pri tipografiji, najpogosteje najboljša izbira. Pri oblikovanju pa nato uporabite različne odtenke in tone osnovnih barv podjetja.
Kakovosten papir za tisk
V smislu trženja je papir slabše kakovosti, na katerem je natisnjena brošura, kot šibek stisk roke pri rokovanju. Če želite napraviti dober vtis in izražati samozavest, je izbor papirja še kako pomemben. Izberite visokokakovosten papir s katerim boste izstopali. Res, da je dražji kot običajen papir, boste pa s tem pokazali, da vam je mar za vašo znamko in da ste se potrudili za svoje bralce.
Uporaba slikovnega gradiva
Brošura brez slik je dolgočasna. Ljudje smo vizualna bitja in radi pogledamo nekaj lepega, skrivnostnega ali zabavnega. Besedilo redko vzpodbudi to privlačnost medtem ko s pomočjo slik to zlahka dosežemo.
Z uporabo primernih in relevantnih slik, povezanih z glavno temo brošure, je dizajn brošure mnogo bolj prijazen bralcem. Slike naj bodo avtentične - avtorske ali plačljive, izogibajte pa se generičnim, nepristnim fotografijam.
Bralcem omogočite odziv in stik z vašim podjetjem
Poskrbite, da bodo podatki o podjetju (naziv, spletna stran, kontaktne informacije in elektronski naslov vašega podjetja) vidni. Če je vaše podjetje prisotno tudi na družbenih omrežjih, navedite tudi te poslovne profile in QR kodo za prikladnost.
Dajte na izbiro
Sodoben trg zahteva stalne spremembe. Vse brošure res ne rabijo biti enake. Zakaj ne bi tradicionalnega marketinškega orodja, kar brošura je, izkoristili v celoti in ponudili vašim ciljnim skupinam na izbiro dve različno oblikovani brošuri z enako vsebino. Tako se lahko uporabniki sami odločijo, katera jim je bolj všeč in katero bodo sploh vzeli v roke.
Naj bo brošuro vredno obdržati
Dizajn brošure naj bo trajen. Za tisk uporabite kakovosten papir, izberite pravo pisavo in barve ter dodajte pomenljivo vsebino. Privlačna brošura, oblikovana kreativno in unikatno, ima dodano vrednost, ki še poudari relevantno vsebino ter zlahka doseže svoj namen. In takšno brošuro je vredno obdržati.
Če tudi vi želite učinkovito oblikovano brošuro, pošljite povpraševanje in skupaj začnimo uspešno promocijsko pot vašega podjetja z vedno uporabno brošuro, izdelano v digitalni in tiskani obliki.