Tudi v času interneta in družbenih omrežij plakat ni izgubil svojega čara. Dobro oblikovan plakat je še vedno tako učinkovit kot je bil pred leti. Plakatov se v veliki meri poslužujejo podjetja in šole, nevladne organizacije in drugi uradi.
Dobro oblikovan plakat ima lahko velik vpliv. Zasnovan mora biti tako, da je hkrati privlačen, preprost in informativen, z jasno podanim sporočilom.
Oblikujemo plakate oz. posterje za različne priložnosti - športne prireditve, razne dogodke, promocijske posterje in drugo. Ne glede na to ali gre za promocijo dogodka, organizirano športno srečanje, konferenco ali promocijo blagovne znamke, lahko izdelamo ravno pravi plakat za vaše potrebe po ugodni ceni. Oglejte si cenik oblikovanja plakatov.
Oblikovanje jumbo plakatov
Plakat velikega formata omogoča maksimalno izpostavljenost avtomobilskemu prometu ob avtocestah, mestnih vpadnicah in glavnih cestah v mestih. Vidijo ga lahko vsi udeleženci v prometu; domači in tuji vozniki ter lokalni prebivalci.
Glede na lokacijo, je jumbo plakat izpostavljen vsem naključnim mimoidočim in ljudem, ki živijo ali delajo v bližini, zato so jumbo plakati idealna izbira:
- pri promociji novega izdelka,
- pospeševanju prodaje s posebnimi akcijami,
- krepitvi prepoznavnosti blagovne znamke in
- kadar želimo v kratkem času prenesti neko sporočilo širši publiki.
Pri oblikovanju jumbo plakatov in drugih zunanjih reklamnih panojev je priporočljivo upoštevati nekaj pravil, ki zagotavljajo trdno osnovo za učinkovit dizajn.
Besedilo naj ne vsebuje več kot sedem besed.
Čeprav je to včasih težko, je bolje oklestiti tekst in bistvo povedati z manj besedami. Mimovozeči opazovalec ali voznik kaj več od nekaj besed ne bo mogel prebrati. Tudi če je jumbo plakat nameščen v bližini semaforiziranega križišča, ljudje pogosto niti ne želijo brati daljšega teksta.
Jumbo plakat naj ne vsebuje slik, ki ne sodijo v kontekst.
Dizajn reklamnega plakata naj vsebuje le slike, ki pomagajo oblikovati ton in ustvariti določeno občutje ali ilustrirajo določen koncept. Slika naj bo torej pomenljiva in dobro premišljena.
Primerna raba svetlih in zelo živih barv.
Svetle in žive barve imajo svoj prostor v določenih oglasih, včasih pa se uporabljajo tudi neprimerno. Živo rumeno ozadje ni garancija, da si bodo ljudje ogledali oglas. Oglas privabi pozornost, če je osnovan na dobri strategiji in učinkovito oblikovan, ne pa zaradi uporabe živahnih barv. Prav lahko se zgodi nasproten učinek, ko uporaba živih barv škodi ugledu podjetja in izpade ceneno.
Vključite le en kontakt.
Če vaš oglas vsebuje telefonsko številko, naslov, navodila do vaše lokacije in naslov spletne strani, vsebuje tri (morda celo štiri) kontakte preveč. Dobro oblikovan oglas sam po sebi spodbudi ljudi, da poiščejo več informacij.
Izberite primeno pisavo.
Če je le možno, se izogibajte sistemski tipografiji. Obstaja na stotine drugih, boljših in bolj berljivih pisav. Z uporabo sistemske pisave oglas lahko deluje neosebno in generično ter zmanjša kredibilnost. Pri oblikovanju besedila bodite pozorni na to, da so črke dovolj velike, da so vidne tudi na večjih razdaljah, okrepljene in brez dodatnih okraskov. Pozornost je treba nameniti tudi dovolj velikemu kontrastu med pisavo in ozadjem.
Klic k akciji ni vedno potreben.
Jumbo plakat že sam po sebi predstavlja poziv k reagiranju - naj gre za nakup izdelka, poiskati več informacij, se pridružiti skupini, postati vznemirjen ali se preprosto zavedati, da neka blagovna znamka obstaja. V kolikor jumbo plakat izzove neke vrste čustveno reakcijo, se bodo opazovalci sami odločili, kako bodo na to reagirali in kaj bodo glede tega storili. Če plakat ne izzove nikakršnega čustvene odziva, gledalci ne bodo odreagirali ne glede na pozive k akciji.
Ne ignorirajte vašega občinstva.
Spoznajte vašo ciljno publiko in jo nagovarjajte v primernem tonu in slogu. Vaša ciljna skupina ni vsakdo. Zožajte in usmerite fokus, če želite oblikovati učinkovit jumbo plakat.
Ne posnemajte drugih.
Reciklaža ideje uspešnih reklamnih kampanj drugih ne bo (tako) učinkovita za vaše podjetje ali blagovno znamko. Morda izvabi kakšen nasmešek, vendar bo tak oglas hitro pozabljen. Na tak način tudi nikakor ne gre izgraditi in promovirati podjetja oz. blagovne znamke.
Kršite pravila.
Ko enkrat poznate pravila dobrega dizajna in jih znate tudi učinkovito uporabljati, jih lahko tudi namerno kršite, če je seveda namen podkrepljen z močnim konceptom. Če vaš koncept enostavno ne bi bil učinkovit v kolikor ne prekršite pravil, imate verjetno idejo vredno vsaj nominacije za najboljši tiskani oglas :).
Če potrebujete pomoč pri oblikovanju plakata, jumbo plakata ali drugih zunanjih reklamnih panojev, nas kontaktirajte in iz veseljem vam bomo pomagali pri osnutku, oblikovanju in izdelavi učinkovitega in unikatnega plakata.