Oblikovanje vizitk

Poslovna vizitka predstavlja prvi vtis o vašem podjetju.

Vizitka je zelo pomemben element celostne grafične podobe podjetja. Predstavlja blagovno znamko ali podjetje in je pogosto prva otipljiva stvar, ki jo izročite potencialni stranki. Vizitka je več kot le pripomoček na katerem so zapisani kontaktni podatki podjetja. Je tudi odlično marketinško orodje praktičnega formata, ki ga lahko hranimo v denarnici in omogoča, da zlahka napravimo pozitiven vtis. Stroški oblikovanja oz. izdelave vizitke, proizvodnja in tiskanje so nizki v primerjavi s koristmi, ki jo prinese dobro zasnovana vizitka.

Vizitka mora biti oblikovana tako, da že njen dizajn veliko pove o blagovni znamki ali storitvah, ki jih podjetje nudi. Poslovna vizitka ne le poudari dejavnosti podjetja, pač pa odraža tudi osebno podobo. Po koncu uvodnega srečanja je torej vizitka prva stvar, ki jo izročite potencialni stranki. Naj sporoča kdo ste in naj predstavlja popolno podobo vašega podjetja.

Kreativne vizitke se izmenjujejo - in tako nadalje promovirajo vaše podjetje.

Poslovno vizitko potencialna stranka odnese s seboj. Vaša znamka tako ostane s stranko. Če izročite kreativno izdelano poslovno vizitko, ki napravi odličen vtis na sogovornika, jo bo verjetno pokazal še drugim in tako vašo blagovno znamko ali podjetje približal novim potencialnim strankam.

Z vizitko pokažete, da ste pripravljeni.

Na hitro napisan kontakt na prtiček, izročen potencialni stranki, ni najbolj profesionalen pristop. Če bi na sestanku en sogovornik iskal pisalo in papir, drugi pa bi vam enostavno izročil poslovno vizitko, s kom bi bolj verjetno sklenili posel? Biti pripravljen v vsaki situaciji je dober pokazatelj profesionalnega odnosa in kredibilnosti.

Kaj naj vsebuje vizitka in kako poskrbeti, da bo izstopala

Kaj naj bo natisnjeno na vizitki je odvisno predvsem od vrste posla s katerim se ukvarjate oz. se želite ukvarjati.

Bodite namerni pri vključevanju podatkov in se izogibajte nepregledni količini podatkov.
Bodite pozorni, da se najpomembnejše informacije ne izgubijo v množici besed in številk. Vizitka naj vsebuje osnovne kontaktne podatke kot so: ime in priimek, naziv delovnega mesta, naziv podjetja, poslovna telefonska številka in elektronski naslov, naslov spletne strani in naslov podjetja, v kolikor je to smiselno.

Podatki naj bodo na prvi stran, zadnja stran naj bo prazna.
Po želji se lahko eksperimentira z različnimi stili in morda z logotipom na hrbtni strani, vendar je pogosto najbolje ostati pri klasičnem, osnovnem stilu, ki je preživel preizkus časa. Če res želite zapolniti tudi hrbno stran vizitke, naj bodo informacije tam zgolj dopolnilne narave, kot je npr. poslanstvo podjetja, slogan ipd. Poslovna vizitka naj promovira identiteto podjetja, vendar je ne smemo zamenjevati z oglaševanjem.

Bela barva ali drugi svetli toni naj bodo osnova pri dizajnu vizitke.
Tako si lahko sogovornik, ki prejme vašo vizitko, zapiše še kakšne dodatne informacije.

Uporabite standardne dimenzije vizitk.
Z atipičnimi dimenzijami sicer zlahka dosežemo, da vizitka izstopa, vendar je večja verjetnost, da bo vizitka zavržena prav zaradi tega, ker ne paše v denarnico. Ne pozabite, ideja poslovne vizitke je, da date sogovorniku referenčne informacije po tem, ko ste ga že pritegnili in je pokazal zanimanje in ne obratno - da ga očarate s posebnimi oblikami vizitke ali neobičajnim dizajnom.

Vključite neke vrste spodbudo, če je ta v naravi z vašim poslom.
Na ta način boste povečali verjetnost, da bodo drugi stopili v stik z vami. Lahko ponudite popust, posebno storitev ali nasvet, če je to v naravi vašega dela. Namen je, da si vas ljudje zapomnijo in da imajo občutek, da imajo lahko korist od tega, če stopijo v kontakt z vami.


Še nekaj načinov, s katerimi lahko vizitka izstopa iz povprečja:

  • Vključite QR kodo. Ta element ni primeren za vse vrste dejavnosti, je pa vreden razmisleka npr. v tehničnem sektorju. S QR kodo zlahka usmerimo ljudi na spletno stran, ki vsebuje vse pomembne informacije in jih ne bi nikoli mogli spraviti na format vizitke. Ker QR koda zavzame precej prostora, je treba paziti, da ne postane del nepregledne količine podatkov.
  • Uporabite kakovosten papir za tisk. Za vizitko lahko uporabimo najcenejši papir, vendar pomislite kaj sporočate s cenenim papirjem. Uporabite kakovosten papir, ki že na otip deluje bolje in daje občutek profesionalnosti.
  • Prava izbira pisave. Pisava naj bo dovolj velika in berljiva.
  • Poiščite pomoč strokovnjaka. Če si želite zagotoviti, da bo končni izdelek kakovosten in učinkovit, je najbolje, da se obrnete na grafičnega oblikovalca. Grafično oblikovanje lahko igra ključno vlogo pri prenosu pravega sporočila. Naše delo je, da na kreativen in uporaben način dosežemo učinek informiranosti, strokovnosti in nepozabnosti.

Pod črto je pomembno, da poslovna vizitka:

  • vsebuje vse ključne kontaktne informacije,
  • pritegne ljudi, da poizvejo več o vas, vašem podjetju oz. vaši dejavnosti in da
  • izstopa iz povprečja ne da bi bila preveč drugačna.